x
Az onlinebeauty.hu cookie-k segítségével nyújtja a szolgáltatásokat, szabja személyre a hirdetéseket és elemzi a forgalmat. A webhely használatával elfogadod a cookie-k használatát. 
Termékek Menü

Így működnek a kuponok

Így működnek a kuponok Ilyenkor ősszel a legtöbb női magazin tele van akciós kuponokkal, van amelyikben akár több tíz oldalnyit is találsz. Ha sikerült megszerezned, átnézed, vagdosol, tervezgetsz, és amikor felvirrad a nagy kuponnap, beszabadulsz a zsúfolt plázába, hogy olcsóbban megszerezd azt, amire lehet, hogy nem is volt szükséged. Tudod, miért viselkedsz így?
Az első kupon

Asa Candler nem 2300 dollárért megvette a Coca Colát, és ő volt az első, aki kézzel írott kuponokat osztogatott, amivel ingyen lehetett megkóstolni. Asa kuponozási ötlete futótűzként terjedt el, a nagy gazdasági világválságban már fél Amerika vagdosott, később a kuponozás az amerikai kultúra részévé vált. Igaz, akkor még nem vásárlásösztönző volt, hanem spórolási technika.

 

Ó, azok a trükkös kuponok!  

Biztosan te is jártál már úgy, hogy belépve egy üzletbe örömmel láttad a feliratot, hogy „Pólók 1390 Ft”, majd amikor közelebb mentél a kicsi csillagot is észrevetted és a hozzá tartozó kiegészítéseket: például azt, hogy 1390 forinttól: és véletlenül sem volt az állványon 1390 forintos.

Régebben előfordultak hasonlóan trükkös kuponakciók is: teljesen véletlenül úgy alakult, hogy a kuponos termék épp „elfogyott”, de volt hasonló drágábban. Előfordult, hogy  a termék, kuponnal, drágább volt, mint máshol, kupon nélkül. Ahogy az is, hogy a 2000 Ft-os rúzst előbb felárazták 4990-re majd áthúzták, és kuponnal, látszólag féláron 2500-ért adták. Ma már nem kell tartanod ilyesféle trükköktől, számtalan jogszabály védi a vásárlókat, téged, és a megfelelő szervek is odafigyelnek, hogy ne csaphassanak be.

 

Mit gondolsz, spórolsz, vagy feleslegesen költesz?

A kuponozás mára a legegyszerűbb marketingtrükké vált, és megvannak az íratlan szabályai is: például az, hogy egy kupon, nem kupon. Senki nem megy el egy plázába, vagy üzletbe, egyetlen kupon miatt, ezért sok-sok üzlet egyszerre kuponozik.

A kedvezmény mértéke is bevett szabály: mivel 10-20%-os kedvezménybe akár véletlenül is belefuthatsz, a legtöbb kupon ennél próbál valamivel többet adni. Ha megfigyeled, nem véletlen az időpont sem: legtöbbször őszre/tavaszra esik a kuponvadászós hét, azért mert akkor újulsz meg akár a tél, akár a nyár miatt. Egyébként minden kupon azt állítja, hogy spórolsz, holott költesz. Olvass tovább, mutatjuk a kupon-pszichológiát.

 

Kuponpszichológia: a marketingesek meg fognak ölni

Biztos, hogy a marketingesek és a pszichológusok hamarosan meg akarnak ölni, mert lépésről lépésre elmondom, hogyan hat rád a kuponőrület, és hogyan befolyásolnak. (Egyébként ezt te ezt tudod, de minden alkalommal belemész a játékba)

A nyomtatott újságok tudják, hogy nagyjából ki olvassa őket, ezért biztos lehetsz abban, hogy a kedvenc lapodban az összes kupon „valószínűleg” jó lesz neked: a fiatal csajos magazinban nem fogsz találni idősek otthona 10% kedvezményt, sem műfogsorragasztót, és horgászbot-akciós kupon sem lesz benne.

Trükkös az időzítés is: a kuponfüzetet 2-3 héttel az akció előtt megveheted, ezért először tényleg csak azt vágod ki (és akarod megvenni) ami kell, de ahogy telik az idő mindig újragondolod, egyre több dolog kell majd, és erre ráerősít, hogy mindenhol hallod, és látod, hamarosan kezdődik. Na meg persze van időd spórolni is: pont a következő fizetéskor (5 körül) lesz a kuponhétvége.

Amikor eljön a nagy nap, és beszabadulsz a plázába: tömeg lesz: ez pedig megerősít abban, hogy jól döntöttél, hisz mindenki más is hasonlóan sokat akar spórolni, mint te.

Ez az a pillanat, amikor elkap a láz, és megveszed a 22. cipődet, a szuperdrága rúzst, beugrasz a fehérneműboltba, mert bár 9000-ért soha nem vennél szettet, de most, hogy 4500, akkor is megéri, ha a másik boltban eleve 3000, és szebb. Aztán jön az upsell.

Ezért is lesz drága a kuponos napod

Egy felmérés szerint mindössze a vásárlók 17-19%-a képes arra, hogy csak azt vegye meg, amit előre elhatározott:  teljesen mindegy, hogy ez egy hétvégi bevásárlás a szupermarketben, vagy egy kuponos akcióvadászat, biztos, hogy többet veszel majd, mint amit akartál.

A  boltok és a kereskedők pontosan tudják ezt. Van aki tudatos, és beveti az upsellt (szép és akciós a cipő, de vegyél hozzá teljes áron bőrtisztítót vagy táskát, vagy akciós a mosópor, de mellé öblítőt vigyél, sorolhatnánk napestig), van aki a szerencséjében bízik (azaz a mentalitásodban), van, aki a kihagyhatatlanba (kávézók, éttermek). De igazából azért költesz majd sokat, mert olyan termékeket is meg fogsz venni, amire nincs, vagy nem annyira van szükséged, de most „kihagyhatatlan”.

 

Kuponozni jó

Hamarosan újra kuponvadász hétvége jön. Lehet, hogy már most vagdosol, tervezgetsz, kész ütemterved van, melyik nap hová mész, és mi fér bele, mi az, ami feltétlen kell, mi az ami nem feltétlen, de jó lenne, és mi a talán kategória.

Kuponozni olyan, mint egy szuper, de foglalt pasival eltölteni egy tengerparton a nyaralásod egyik éjszakáját: hiába mondjuk, olvasod, és tudod, hogy veszélyes, hogy nem kellene belemenned: mégis izgatottan várod, és nincs senki aki bármilyen észérvvel el tud tőle tántorítani: ezért mi is csak jó kuponozást kívánunk neked.

Tartalomhoz tartozó címkék: Trendek